SERIEN ER LANSERT!

I dag er dagen vi i SWEATSHOP – temaet har jobbet hardt mot i hele vinter… Serien Sweatshop  -Jakten på en levelønn har premiere i dag på Aftenposten TV.

Tittelplakat

I den nye sesongen reiser  Anniken Jørgensen og Frida Ottesen tilbake til Kambodsja. Vel fremme slår de seg sammen med  Sarah Tjulander og Lisa Tellbe fra den svenske sesong 1 av Sweatshop. Sammen starter jentene jakten på en levelønn. Og de gir seg ikke før de får svar….

Sesong2_cast

I forrige sesong kom jentene som turister.  Denne gangen kommer de forberedt!

Screenshot 2016-05-12 14.39.06

FacebookTwitterGoogle+DEL

Premierefest i dag!

I dag er stor dag for oss Sweatshop-teamet. Etter måneder med hardt arbeid, skal vi vise serien Sweatshop – Jakten på en levelønn for første gang!

Og til alle dere som ikke har annledning til å komme i dag: 12. mai slippes hele serien på Aftenposten TV!

Premiere 11 mai2

Følg oss på Facebook og Twitter, og abonner på vårt nyhetsbrev for oppdateringer!

Hilsen alle oss i SWEATSHOP Teamet.

SVENSK SESONG 1!

De to kjente svenske motebloggerne Sarah Tjulander og Lisa Tellbe møter en skitten tekstibransje i den første svenske sesongen av Sweatshop. De to forlater en glamorøs hverdag preget av premierer og blitzregn, for å ta del i en av verdens mest urettferdige bransjer; tesktilindustrien i Phnom Phen i Kambodsja. Sarah og Lisa kom som turister, men erfaringene tvinger frem en forvandling.

SE SWEATSHOP SVENSK SESONG 1 HER!

SARAH_LISA

Denne svenske sesongen er opptakten til SWEATSHOP 2 – Jakten på en levelønn. I Sesong 2 slår Sarah og Lisa  seg sammen med Frida og Anikken… og de 4 jentene gir seg ikke før de får svar!

HUSK PREMIERE AV SWEATSHOP 2

12. MAI 2016!

Help us make Sweatshop 2

Sweatshopheader3_EN
Sweatshop – Deadly fashion have had an impact on people worldwide. More than 8 millions have already seen the webseries, and it has been shown at festivals and events all over the world, from New Zealand to Canada, Argentina to the Czech Republic. And on top of that, we won Gullruten, the Norwegian Emmy’s, for best reality show earlier this year. We are the first webseries ever to win that prize in Norway.

So, help us keep up the pressure!

Since day one, we have used the massive attention to raise awareness about our cause: that textile workers around the world should be paid a living wage!

Textile workers around the world still suffer from terrible working conditions. They can’t afford a decent place to live, healthcare, education or enough food. They are still not paid a living wage.

We need to keep telling the world about this. That is why we want to make another season of Sweatshop. In Sweatshop – A living wage Anniken and Frida are back, and on a mission. They will knock on factory doors, meet the activists, listen to the textile workers and look for the solutions. There will be tons of challenges, but Anniken and Frida are ready to fight for a living wage. 

We need your help to make the series!

Support our Kickstarter campaign, and get rewards that matters!

Get your name in the credits and show the world that you care! Get invited to next years coolest party, meet the activists, crew and cast! Read more about season 2 and support our Kickstarter Campaign. The campaign ends 15. November.

We know you care!

Best regards from the Sweatshop team

https://www.kickstarter.com/projects/426870153/sweatshop-a-living-wage

 

Hjelp oss lage Sweatshop 2

Sweatshopheader3_NO
Webtv-serien Sweatshop – Dødsbillig mote har gjort inntrykk på folk over hele verden. Til nå har mer enn 8 millioner sett serien, og den har blitt vist på festivaler og på tilstelninger i flere titalls land fra Argentina til New Zealand, Canada og Tsjekkia. Og for å toppe det hele, vant vi Gullruten 2015 for beste reality som første webserie noensinne i Norge!
Denne massive oppmerksomheten rundt serien har vi hele tiden brukt til å sette fokus på saken, – at verdens tekstilarbeidere skal få betalt en lønn de kan leve av! 

Hjelp oss å holde medietrykket oppe! 

Tekstilarbeidere over hele verden lider fortsatt under elendige arbeidsforhold. De har ikke råd til et verdig sted å bo, skolegang, helsetjenester eller nok mat. De får fortsatt ikke en lønn de kan leve av!

Derfor vil vi nå lage en ny sesong av Sweatshop. I Sweatshop – En lønn å leve av reiser Anniken og Frida tilbake til Kambodsja for å banke på fabrikkdørene, møte aktivistene, lytte til tekstilarbeiderne og se etter de gode løsningene. Utfordringene står i kø, men Anniken og Frida er klare for å kjempe for levelønnen!

Vi trenger din støtte for å lage serien.    

 Gi 100 kroner! Send kodeord SWEATSHOP til 2300

Som inderlig takk for hjelpen får du navnet ditt på rulleteksten i serien. Send ditt navn og mobilnummer til sweatshop@hacienda.no for å få navnet ditt på rulleteksten. Bare mobilnummer som har støttet med 100 kroner blir inkludert. Vi vil vise verden at du bryr deg!

Støtt vår Kickstarter kampanje, og få rewards med mening!

Få ditt navn på rulleteksten, bli med på neste års kuleste fest, møt aktivistene og møt gjengen foran og bak kamera! Les mer om sesong 2 og støtt kampanjen vår på Kickstarter! Kampanjen avsluttes 15. November.

Vi vet du bryr deg!

– Hilsen oss i Sweatshopteamet –

 

Hjelp oss å starte arbeidet med en ny sesong!

Vi er klare for å brette opp armene igjen og møte hverdagen etter at Sweatshop vant Gullruten for beste reality. For selv om den første sesongen har vært en megasuksess, så kommer ikke fortsettelsen på et sølvfat. Nå skal vi jobbe hardt og målbevisst med å realisere nye sesongen av Sweatshop.  Frida og Anniken er topp motiverte og vil i gang!

Akkurat som med tekstilarbeiderne, så står vi sterkere sammen når vi er mange. Den 15 august vil vi lansere en crowdfunding kampanje , og vi vil bruke tiden fremover med å samle alle dere som er interesserte og gjerne vil se den nye sesongen. Du kan hjelpe oss på flere måter; del nyheten og be dine venner abonnére på nyhetsbrevet (og få siste nytt først!), følg, del og lik oss på Facebook og gi oss dine kommentarer og tanker der eller tweet om oss med #livingwageclothes og #Sweatshop.

Sammen er vi sterke!

Hilsen fra oss i SWEATSHOP teamet.

Vi vant Gullruten!

”Dette er også en pris til alle underbetalte tekststilarbeidere!”

Slik åpnet Frida sin del av takketalen etter vi ble ropt opp som vinnere av Gullruten for beste reality i går. Foran en fullsatt hovedsal i Grieghallen i Bergen og overfor hele den norske befolkningen som fulgte showet på TV2, fortsatte Frida med å takke Sokty og alle de andre som hjalp oss å lage serien, før hun avsluttet til stor applaus fra hele Norges tv-elite: ”Og tusen takk til alle andre som kjemper for en bedre verden!”

En gullrute er det største man kan oppnå for en filmserie her i landet, og vi er kort sagt sinnsykt stolte og glade!   En slik pris gir oss det beste utgangspunktet for at en ny sesong skal bli realisert.

Planeamos una nueva temporada de Sweatshop y nos podéis ayudar!

Estamos preparando una página web en español. Hasta que la tengamos lista, podéis visitar nuestra página en inglés.

Vi planlegger ny sesong og du kan hjelpe oss!

Sweatshop – dødsbillig mote har vært en enorm suksess. Episodene er lastet ned 4 millioner ganger over hele verden, og like mange har sett traileren. Serien er ute i engelsk og spansk nettversjon og den er i internasjonal distribusjon for TV-markedet. Og for å toppe det hele, er vi nominert til Gullruten for beste reality. Og det som som første webtv-serie noensinne!

Nå begynner arbeidet med å lage en ny sesong av serien, der vi håper på din hjelp og støtte.   

 

I bilen til flyplassen i Kambodsja etter opptakene i fjor slo Frida, Anniken og Ludvig  fast at ”nå begynner arbeidet”.  De visste ikke hvor rett de skulle få. De har hatt et hektisk år. Vi har nesten mistet oversikten over alle medieoppslagene.

International-press2

Men viktigere enn vår egen plass i rampelyset er det at serien har skapt stor oppmerksomhet om urettferdigheten i tekstilbransjen. Mange vet mer, og vi vet at du bryr deg. Serien har gitt et solid bidrag til at det blir stadig vanskeligere for de store kleskjedene å bortforklare at de som syr klærne våre lever på luselønn, mens kjedene selv stikker milliarder i lommene på sine eiere. Dette skal ungdommene pirke borti i sesong 2 av Sweatshop.

Denne gangen reiser de ned med en annen bevissthet om hva som er råttent i bransjen enn da de reiste ned første gangen. Frida, Anniken og Ludvig vet nå at de kan hjelpe til med å skape oppmerksomhet om tekstilarbeidernes kår, og sette press på de store kleskjedene.

Plakat_montasje

Vil du hjelpe oss å realisere den nye serien?  I august kommer vi til å lansere en crowdfundingkampanje for den nye sesongen. For å lykkes må vi nå ut til så mange som mulig! Hjelp oss ved å holde deg oppdatert på mail, sosial medier eller mobil, og spre nyheter om Sweatshop til dine venner – og verden!

— Hilsen fra oss i SWEATSHOP-teamet —

 

© 2018

Presented by Hacienda FilmUp ↑