Sexkjøp
Minst 13 % av nordmenn har kjøpt sex. De fleste er menn, og mange er unge.
Kunnskapsfilmen om sexkjøp blant unge er produsert av Hacienda for Stiftelsen Javielsker med midler fra Justisdepartementet. Filmen er ment til bruk i skolehelsetjenesten ved alle landets videregående skoler og 14 studentskipnader.
Prosjektet er et tiltak hvor hensikten er å etablere dialog med ungdom og unge voksne som har kjøpt eller har vurdert å kjøpe sex. Målet er å redusere etterspørselen etter prostitusjon ved å komme på banen tidlig (eller før) i en sexkjøpspraksis.
Manus er utarbeidet i samarbeid med sexolog og sosiolog Live Mehlum fra Stiftelsen Javielsker og ressurspersoner fra ulike fagmiljø.
At least 13 per cent of Norwegians have bought sex. Most are men, and many are young.
The educational film about buying sex among young people was produced by Hacienda for the Javielsker Foundation with funding from the Ministry of Justice. The film is intended for use in school health services at all of Norway’s upper secondary schools and 14 student welfare centres.
The project is an initiative aimed at establishing a dialogue with adolescents and young adults who have bought or have considered buying sex. The aim is to reduce the demand for prostitution by intervening at an early stage (or before) in a sex-buying practice.
The script was developed in collaboration with sexologist and sociologist Live Mehlum from the Javielsker Foundation and resource persons from various professional environments.
Date
2021Roles
Idea, script, direction, production and editingGenre
CampaignClient
Ja vi elsker


