Morsmelkerstatning Scrollytell

Over flere år har Hacienda bidratt til Redd Barnas verdensomspennende kampanje for rettferdig markedsføring av morsmelkerstatning. Vi har produsert dokumentarfilm, korte kampanjefilmer, kampanjebilder og en digital historie. Dette arebidet bidro blandt annet til politikkendring hos Pensjonsfondet Utland (Oljefondet) og hos flere store investeringsbanker.

I denne scrollytellen forklarer vi bakgrunnen for Redd Barnas arbeid ved å sy sammen tekst, video, fotografier og animert statistikk.

For several years, Hacienda has contributed to Save the Children’s worldwide campaign for fair marketing of infant formula. We have produced documentaries, short campaign films, campaign images and a digital story. Among other things, this work contributed to policy change at the Norwegian Pension Fund Global and several major investment banks.

In this scrollytell, we explain the background to Save the Children’s work by stitching together text, video, photographs and animated statistics.

Go To 'Infant formula' Scrollytell
Date
2020
Roles
Idea, script, direction, production and editing
Genre
Campaign
Client
Redd Barna

Amming kunne ha reddet 823 000 barn hvert år