Flukten

Flukten Over 70 millioner mennesker er på flukt fra krig og forfølgelse. Halvparten er barn. I kortfilmen Flukten møter vi de søsknene Cathrina, Dani og Sharon i en flyktningeleir. Gjennom en serie av tilbakeblikk gjenopplever vi Cathrinas minner fra den dramatiske flukten fra hjemlandet. Filmen er laget for Strømmestiftelsen og er spilt inn i Kampala,… Read More

Hope

Hope Millioner av barn i utviklingsland har ikke tilgang til skole. I kortfilmen Hope møter vi Hope som jobber på en søppelfylling utenfor Kampala i Uganda. Filmen er laget for Strømmestiftelsen og er spilt inn i Kampala, Uganda. Kunde Strømmestiftelsen Premieredato 2019 Roller Ide, manus, regi, produksjon og klipp Sjanger Kampanje Hva drømmer du om? Read More

Forlatt

Forlatt Millioner av barn i utviklingsland blir overlatt til seg selv fordi foreldrene ikke makter å ta vare på dem. I kortfilmen Forlatt møter vi en liten gutt som får et brutalt måte med storbyen. Filmen er laget for Strømmestiftelsen og er spilt inn i Katmandu, Nepal. Kunde Strømmestiftelsen Premieredato 2015 Roller Ide, manus, regi,… Read More

Sykehusklovnene

Sykehusklovnene En god latter forlenger livet. Det har aldri vært mer sant enn for Sykehusklovnene. Sykehusklovnene treffer barn og unge på sykehuset. Pårørende forteller hvordan disse møtene bidrar til større livsglede og mestring av en vanskelig sykehushverdag. Kampanjefilmen ble laget pro-bono sammen med Släger kommunikasjon.   Kunde Sykehusklovnene og Släger kommunikasjon Premieredato 2016 Roller Ide,… Read More

3 Menn

Hvert år rammes om lag 5000 menn av prostatakreft, og i underkant av 1000 dør som følge av sykdommen. Det gjør prostatakreft til den mest utbredte kreftformen i Norge, til tross for at den kun rammer menn. Kampanjefilmen 3 menn hadde som mål å få menn til å gå tidligere til legen. Kunde Kreftforeningen /… Read More

Nordisk ministerråd

Nordisk ministerråd I kampanjefilmen «Nordic cooperation on ocean and climate» møter vi unge miljøvernere fra de nordiske landene, og hører hvordan de deler de samme bekymringene og håpene om samarbeid for å forvalte havene for å bekjempe klimaendringer. Med dette som bakteppe lærer vi hvordan nordisk samarbeid om bærekraftig forvaltning for de nordiske havene allerede… Read More

Morsmelk

Morsmelkerstatning  Morsmelksindustrien øker 8 ganger raskere enn befolkningsveksten i verden. I 1981 vedtok Verdens Helseorganisasjon (WHO) retningslinjer for å beskytte barn mot unødig bruk av morsmelkerstatning. Det globale markedet for morsmelkerstatning hadde i 1998 en verdi på knappe 15 milliarder dollar. I 2014 økte det til nesten 45 milliarder dollar. I 2018 lå den på… Read More

Kartverket

Kartverket Fra sjø til land. Fra det ytterste verdenssrommet til de dypeste havbunner.   De ansatte i Kartverket samler inn, systematiserer, forvalter og videreformidler offentlig geografisk informasjon slik at hele Norge skal vite hvor alt skjer. For å sikre at de kan fortsette å gjøre den viktige jobben de gjør er de avhengig av de… Read More

Sexkjøp

Sexkjøp Minst 13 % av nordmenn har kjøpt sex. De fleste er menn, og mange er unge. Kunnskapsfilmen om sexkjøp blant unge er produsert av Hacienda for Stiftelsen Javielsker med midler fra Justisdepartementet. Filmen er ment til bruk i skolehelsetjenesten ved alle landets videregående skoler og 14 studentskipnader. Prosjektet er et tiltak hvor hensikten er… Read More

Samtykke

Samtykke Hvordan ser egentlig samtykke ut? Filmen er produsert for stiftelsen Javielsker med midler fra kriminalitetsforebygging.no. Målet er forebygge seksuelle krenkelser og overgrep blant ungdom gjennom å vise ansiktsuttrykk, kroppsspråk og enkle forklaringer på hvordan man kan forstå og respektere når den andre har lyst eller ikke lyst til å ha sex. Filmen ble publisert… Read More