Stopp Hatprat

Stopp Hatprat Hatprat forekommer på mange ulike arenaer og kan ha alvorlige konsekvenser for de som blir utsatt for det. I 2025 lanserte Færder kommune kampanjen 'Stopp hatprat' som ledd i kommunens holdningsskapende arbeid mot hatprat. I samarbeid med regissør Emilie Beck produserte Hacienda tre filmer til kampanjen. Hate speech occurs in many different contexts… Read More

Profilfilm Nasjonalmuseet

Profilfilm Nasjonalmuseet Det var med ærefrykt vi i Hacienda gikk i gang med oppgaven med å lage Nasjonalmuseets nye profilfilm. Vi skulle få frem bredden av tilbudet, posisjonerer Nasjonalmuseet som en relevant og attraktiv aktør, som i et unikt bygg, med en unik lokasjon, tilgjengeliggjør kunst, arkitektur og design og engasjerer et mangfoldig publikum med… Read More

Skrik stjålet!

Skrik stjålet! 12. februar 1994 er verdens øyne var rettet mot Lillehammer og åpningsseremonien for vinter-OL. Samtidig smeller det i Oslo. En stige er satt opp utenfor Nasjonalgalleriet, og en rute er knust. Katastrofen er et faktum. Nasjonalskatten «Skrik» er stjålet! Kort film for sosiale medier produsert i forbindelse med 30 års dagen til Norgeshistorien… Read More

Julekampanje Nasjonalmuseet

Julekampanje Julestemning i salene! Hacienda produserte Nasjonalmuseet sin julekampanje for 2024. Filmene er skutt i vertikalt format for sosiale medier og reklameskjermer. Christmas spirit in the museum halls! Hacienda produced the National Museum of Norway's Christmas campaign for 2024. The films are shot in vertical format for social media and advertising screens. Date 2024 Roles… Read More

It’s complicated

It’s complicated Når han plutselig slutter å svare på meldingene dine midt i en samtale, eller hun lar være å dukke opp til det avtalte stevnemøtet: Nasjonalmuseets samling er full av kompliserte kjærlighetshistorier der håp og brutte løfter spaserer hånd i hånd på en kronglete vei av misforståelser og urealistiske forventninger. Sammen med psykolog og… Read More

Samtykke

Samtykke Hvordan ser egentlig samtykke ut? Filmen er produsert for stiftelsen Javielsker med midler fra kriminalitetsforebygging.no. Målet er forebygge seksuelle krenkelser og overgrep blant ungdom gjennom å vise ansiktsuttrykk, kroppsspråk og enkle forklaringer på hvordan man kan forstå og respektere når den andre har lyst eller ikke lyst til å ha sex. Filmen ble publisert… Read More

3 Menn

Hvert år rammes om lag 5000 menn av prostatakreft, og i underkant av 1000 dør som følge av sykdommen. Det gjør prostatakreft til den mest utbredte kreftformen i Norge, til tross for at den kun rammer menn. Kampanjefilmen 3 menn hadde som mål å få menn til å gå tidligere til legen. Every year, around… Read More

Morsmelk

Morsmelkerstatning  Morsmelksindustrien øker 8 ganger raskere enn befolkningsveksten i verden. I 1981 vedtok Verdens Helseorganisasjon (WHO) retningslinjer for å beskytte barn mot unødig bruk av morsmelkerstatning. Det globale markedet for morsmelkerstatning hadde i 1998 en verdi på knappe 15 milliarder dollar. I 2014 økte det til nesten 45 milliarder dollar. I 2018 lå den på… Read More

Kartverket

Kartverket Fra sjø til land. Fra det ytterste verdenssrommet til de dypeste havbunner. De ansatte i Kartverket samler inn, systematiserer, forvalter og videreformidler offentlig geografisk informasjon slik at hele Norge skal vite hvor alt skjer. For å sikre at de kan fortsette å gjøre den viktige jobben de gjør er de avhengig av de beste… Read More

Sexkjøp

Sexkjøp Minst 13 % av nordmenn har kjøpt sex. De fleste er menn, og mange er unge. Kunnskapsfilmen om sexkjøp blant unge er produsert av Hacienda for Stiftelsen Javielsker med midler fra Justisdepartementet. Filmen er ment til bruk i skolehelsetjenesten ved alle landets videregående skoler og 14 studentskipnader. Prosjektet er et tiltak hvor hensikten er… Read More